Uitvaartdiensten

Uitvaarten en richtlijnen

Wanneer na een overlijden een uitvaart vanuit de gemeente gewenst wordt, is het belangrijk om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de predikant. Dit om afspraken te kunnen maken over tijd en plaats van de uitvaartdienst. Bij de voorbereidingen van de uitvaart zal de voorganger rekening houden met de wensen van de familie en de overledene.

Aan mensen die geen belijdend lid en/of dooplid zijn van onze gemeente kunnen kosten in rekening worden gebracht. De huur van een dagdeel bedraagt € 250,=. Daarnaast kunnen er bijkomende kosten zijn voor consumptie en aanverwante diensten vanuit de P.G..

Bijdrage AKB

De kerkrentmeesters hebben een minimum bijdrage voor de Actie Kerkbalans vastgesteld om als lid in aanmerking te komen voor een dienst of samenkomst met betrekking tot overlijden of huwelijk in de kerkelijke gebouwen zonder daarvoor een vergoeding te hoeven betalen. De minimum bijdrage is vastgesteld op € 150,= (honderd en vijftig euro) per jaar gerekend over de afgelopen drie jaren.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op via de contactpagina